Szerény érdeklődés mellett, de a határozatképesség biztosításával zajlott ma (hétfő) délután a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság jelenlegi összetételében utolsó ülése. A képviselők lakossági kérések alapján támogattak 11 forgalomtechnikai változást, de napirendre került a helyi menetrend változása is, amely egyebek mellett tartalmazza a helyi járatok újra számozását októbertől. A bizottsági ülésen kiderült az is, hogy már készülnek a tervei a „HI Kecskemét”-hez hasonló, de attól gazdagabb, minden városrészre kiterjedő programsorozatnak is.
A héten elindult a tanév, így a KeKo-nál bevezetésre került az iskolai előadási napokon megszokott menetrend. Augusztus 26-tól kezdődően a "tanév tartama alatt munkanapokon" közlekedési naptípus szerint közlekednek az autóbuszok Kecskemét Megyei Jogú Város közigazgatási határán belül. Az új menetrendi változásokról, az utazástervezés módjáról, valamint a mobiljegy beszerzési és használati lehetőségeiről beszélgettünk Hári Ernővel, a Kecskeméti Közlekedési Központ ügyvezetőjével, aki gyakorlati példákon keresztül is szemléltette az applikációk használatát.
Második üteménél tart a Széchenyi téri autóbusz-állomáson zajló felújítás. A javítási és karbantartási munkálatok, az előzetes terveknek megfelelően augusztus 20-ig befejeződnek, annak ellenére, hogy a hőségben lassabban tudnak dolgozni a szakemberek.
Második üteménél tart a Széchenyi téri autóbusz-állomáson zajló felújítás. A javítási és karbantartási munkálatok, az előzetes terveknek megfelelően augusztus 20-ig befejeződnek, annak ellenére, hogy a hőségben lassabban tudnak dolgozni a szakemberek.
Naponta 500 flakon vizet oszt ki keddtől csütörtökig a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) a Széchenyi téri autóbuszállomáson délután 1 és 4 óra között. A teljes országra kiadott harmadfokú hőségriasztás miatt nyújt segítséget a KeKo a folyadékpótlás terén.
Naponta 500 flakon vizet oszt ki keddtől csütörtökig a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) a Széchenyi téri autóbuszállomáson délután 1 és 4 óra között. A teljes országra kiadott harmadfokú hőségriasztás miatt nyújt segítséget a KeKo a folyadékpótlás terén.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Egy hónap alatt elkészült és a mai naptól használható a 120 férőhelyes P+R parkoló Homokbányán. Ezzel kapcsolatban beszélgettünk a stúdiónkban Hári Ernővel, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetőjével és dr. Német Zsolttal, a Kecskeméti Városrendészet vezetőjével.
Jelentősen csökkentheti Kecskemét belvárosának járműforgalmát és parkolóinak zsúfoltságát az a P+R parkoló, amely már elkészült Homokbányán és május 16-án meg is kezdi működését. A Helvécia, Ballószög, Kadafalva és Homokbánya felől érkező lakosok ezen a várakozóhelyen hagyhatják ingyenesen járműveket és onnan buszokkal mehetnek tovább szintén ingyenesen a belvárosba. Az úttörő kezdeményezés a forgalomterhelésen túl csökkenti majd a városközpont légszennyezettségét is.
Jelentősen csökkentheti Kecskemét belvárosának járműforgalmát és parkolóinak zsúfoltságát az a P+R parkoló, amely már elkészült Homokbányán és május 16-án meg is kezdi működését. A Helvécia, Ballószög, Kadafalva és Homokbánya felől érkező lakosok ezen a várakozóhelyen hagyhatják ingyenesen járműveket és onnan buszokkal mehetnek tovább szintén ingyenesen a belvárosba. Az úttörő kezdeményezés a forgalomterhelésen túl csökkenti majd a városközpont légszennyezettségét is.
Kecskeméten egy hónapig tesztelte a Kecskeméti Közlekedési Központ a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. hidrogénbuszát. A jármű rendes járatot látott el, így mintegy 4000 kilométert tett meg március 2 és április 2 között. Ez idő alatt 4 tonna széndioxid kibocsátástól kímélte meg a várost.
Új, kedvezőbb díjszabás van érvényben a kecskeméti közösségi közlekedésben április elsejétől. Az általános havi bérlet ára 5000 forintra csökkent, a diákok és nyugdíjasok pedig 100 forintért válthatják meg azt. A Kecskemét Kártya felhasználói pedig további kedvezményekre számíthatnak.
Április végére elkészülhet és május elején már használható lesz az a P+R parkoló, melyet Homokbányán alakítanak ki. Aki odaparkolja le járművét, az nem csupán ingyenesen hagyhatja biztonságban az autóját, hanem egy fő ingyen utazhat aznap Kecskemét helyi járatain.
Április végére elkészülhet és május elején már használható lesz az a P+R parkoló, amelyet Homokbányán alakítanak ki. Aki oda parkolja le járművét, az nem csupán ingyenesen hagyhatja biztonságban autóját, hanem egy fő ingyen is utazhat aznap Kecskemét helyi buszjáratain.
Kedden állt forgalomba az a hidrogén meghajtású busz, melyet egy hónapig tesztel Kecskeméten a Kecskeméti Közlekedési Központ. A jármű rendes járatot lát el, ezért ugyanúgy lehet igénybe venni, mint bármely másik autóbuszt. Amennyiben a tapasztalatok is kedvezőek lesznek, a távoli célok közt szerepel, hogy 2025-től kettő, 2028-ra 10 hidrogén meghajtású járművel rendelkezzen a város.
Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője az elmúlt időszak fejleményeiről számolt be a Wojtyla Barátság Központ gondozottjainak tartott szerdai beszámolójában, Jánosi István tanácsnok, önkormányzati képviselő jelenlétében.
Már Felsőméntelekig és Katonatelepig is közlekedhetünk a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) Kft. által kibocsátott bérletekkel. A 2020 óta elérhető integrált közlekedés keretében így már Kecskemét közigazgatási határán belül minden vasúti szolgáltatás igénybe vehető akár helyi jeggyel.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.