A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. előzetes tájékoztatása szerint augusztus 26., hétfőtől bevezetésre kerül az iskolai előadási napokon megszokott menetrend. Eszerint a mai naptól kezdődően a "tanév tartama alatt munkanapokon" közlekedési naptípus szerint közlekednek az autóbuszok Kecskemét Megyei Jogú Város közigazgatási határán belül.
Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál. Már minden harmadik autóbuszon elérhető az elektronikus fizetés, ősz végéig pedig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS-terminál.
A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. előzetes tájékoztatása szerint augusztus 26., hétfőtől bevezetésre kerül az iskolai előadási napokon megszokott menetrend. Eszerint a mai naptól kezdődően a "tanév tartama alatt munkanapokon" közlekedési naptípus szerint közlekednek az autóbuszok Kecskemét Megyei Jogú Város közigazgatási határán belül.
Márciusban Kecskeméten tesztelték a Solaris Urbino 12 hydrogen típusú hidrogén üzemanyagcellás demobuszt. Ebben a járműben hidrogén az üzemanyag, amelyet üzemanyagcella alakít át elektromos árammá, és a hajtást elektromotorok biztosítják. A melléktermék, ami a kipufogón távozik, tiszta vízpára. Az autóbusz üzemanyagellátását a Messer Hungarogáz Kft. biztosította egy mobil hidrogéntöltő-egységgel a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. országos kísérleti hidrogénbusz projektjének keretében.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Új, kedvezőbb díjszabás van érvényben a kecskeméti közösségi közlekedésben április elsejétől. Az általános havi bérlet ára 5000 forintra csökkent, a diákok és nyugdíjasok pedig 100 forintért válthatják meg azt. A Kecskemét Kártya felhasználói pedig további kedvezményekre számíthatnak.
Jelentős kedvezményeket terveznek bevezetni április 1-jétől a helyi tömegközlekedésben, Homokbányán P+R parkoló épül, és a buszflotta további modernizálásának előkészítése is zajlik – többek között ezekről beszélt a KTV-nek adott évindító interjújában Szemereyné Pataki Klaudia polgármester. A teljes interjú jövő csütörtöki Közélet magazinunkban lesz látható.
Jelentősen kedvezőbbé válhatnak a közösségi közlekedés tarifái április 1-től Kecskeméten Szemereyné Pataki Klaudia polgármester javaslata szerint. Amennyiben a februári közgyűlés jóváhagyja, a nappali tagozatos oktatásban részt vevő 6 és 25 év közötti diákok, valamint a nyugdíjasok teljesen ingyen utazhatnak majd a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) járatain, továbbá az eddigi felére – 5.000 forintra, illetve Kecskemét Kártyával rendelkezőknek 3.500 forintra – csökkenhet a Kecskeméten dolgozók havi bérletének ára.
Már Felsőméntelekig és Katonatelepig is közlekedhetünk a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) Kft. által kibocsátott bérletekkel. A 2020 óta elérhető integrált közlekedés keretében így már Kecskemét közigazgatási határán belül minden vasúti szolgáltatás igénybe vehető akár helyi jeggyel.
Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek - jelentette be az építési és közlekedési miniszter kedden Debrecenben sajtótájékoztatón. Lázár János hozzátette, új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek: a vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.
Május elsejétől minden eddiginél kedvezőbb bérletrendszer használatával teljes vármegyét, sőt akár az egész országot be lehet utazni a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV járatainak igénybe vételével. A Magyar Kormány, valamint az Építési és Közlekedési Minisztérium támogatásával és közreműködésével létrejövő új vármegye- és országbérlet-konstrukció révén az elmúlt három évtized legjelentősebb díjszabási fejlesztését hajtják végre a hazai helyközi közösségi szolgáltatók. Csökken a családok havi közlekedési ráfordítása, javulnak a vidéki mobilitási lehetőségek és az életminőség, ezáltal népszerűbbé válik a környezetbarát kötöttpályás és az autóbuszos közlekedés. A teljesárú vármegyebérletet 9450 forintért lehet majd megvásárolni várhatóan április utolsó hetétől, az országbérlet ennek duplájába fog kerülni. A tanulók mindkettő esetében 90 százalékos kedvezményt vehetnek igénybe.
Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak - mondta a Délmagyarországnak Lázár János, közlekedési és beruházási miniszter.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.