Az óvodában még jó képet mutat a gyermek, aztán az iskolában mégsem tud jól teljesíteni. Nehezen megy az olvasás és az írás is, problémát jelent a betűk, szavak és számok felismerése. Hogyan segíthetjük a nehezen olvasó gyerekeket, erről szól Gyenes-Barta Gabi legújabb podcastja, amelyben Mongyi Kornélia logopédussal beszélget.
A digitális vagy virtuális autizmus egy nem hivatalos fogalom, diagnózis. Azokat a gyermekeket érinti, akik már kétéves koruk előtt, majd 3-4 éves korban is extrém sok időt töltenek okoseszközök használatával. Néhány éve már hallani róla, és nem is gondolnánk, hogy ma itt, Kecskeméten mennyire jelenlévő valóság. Ha a virtuális autizmus tünetei jelentkeznek egy gyermeken akkor érdemes logopédus, mozgásfejlesztő gyógypedagógus segítségét kérni, hogy a fejlődési lemaradásokat be lehessen hozni, illetve pszichológusi támogatást kaphat a szülő abban, hogyan segítse gyermekét, hogyan alakítsanak ki új napirendet, szokásokat, közös tevékenységeket. A témáról Pappné Borzavári Krisztina logopédussal beszélgettünk.
A mai napig nem tudjuk, hogyan lehet pontosan meghatározni az okokat, amelyek a dadogásra magyarázatot adnának. A beszéd elakadása bizonyos életkorban a normál beszédfejlődés jellemzője, elhúzódó jelleggel azonban az egész személyiségfejlődésre kihat. Ez az összetett beszédzavar komplex kezelést is igényel logopédus és pszichológus bevonásával. A legideálisabb, ha több szakember alkotta team áll a dadogással beszélő rendelkezésére. A témáról Gereben Anita logopédus-beszédtanárral beszélgetek.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.