A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. előzetes tájékoztatása szerint augusztus 26., hétfőtől bevezetésre kerül az iskolai előadási napokon megszokott menetrend. Eszerint a mai naptól kezdődően a "tanév tartama alatt munkanapokon" közlekedési naptípus szerint közlekednek az autóbuszok Kecskemét Megyei Jogú Város közigazgatási határán belül.
Ütemesen halad a készpénzmentes fizetést biztosító berendezések telepítése a Volánbusznál. Már minden harmadik autóbuszon elérhető az elektronikus fizetés, ősz végéig pedig a tervek szerint a társaság valamennyi helyközi járatának fedélzetére felkerül a POS-terminál.
A Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. előzetes tájékoztatása szerint augusztus 26., hétfőtől bevezetésre kerül az iskolai előadási napokon megszokott menetrend. Eszerint a mai naptól kezdődően a "tanév tartama alatt munkanapokon" közlekedési naptípus szerint közlekednek az autóbuszok Kecskemét Megyei Jogú Város közigazgatási határán belül.
Az utasok számára augusztus 5-től újabb területen váltak kézzelfoghatóvá a vasúttársaság és a Volánbusz integrációjából fakadó előnyök. Az ország- és vármegyebérletek, illetve az azokra épülő új tarifarendszer kialakításának következő lépéseként fokozatosan a buszjáratokon is bevezetik az egységes helyjegyet.
Az utasok számára augusztus 5-től újabb területen váltak kézzelfoghatóvá a vasúttársaság és a Volánbusz integrációjából fakadó előnyök. Az ország- és vármegyebérletek, illetve az azokra épülő új tarifarendszer kialakításának következő lépéseként fokozatosan a buszjáratokon is bevezetik az egységes helyjegyet.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Két hidrogén üzemanyagcellás autóbusz állhat forgalomba Kecskeméten egy nyertes pályázatnak köszönhetően. A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség pályázatán a KeKo 544 millió forintos támogatást nyert el a két járműre. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester szerint nagy jövő áll a hidrogénmeghajtású buszok előtt, különösen Kecskeméten, ahol a Neumann János Egyetemen felhalmozott szakértelem is segíti az új technológia bevezetését. A két új hidrogénbusz a tervek szerint 2025 őszén állhat forgalomba.
Új, kedvezőbb díjszabás van érvényben a kecskeméti közösségi közlekedésben április elsejétől. Az általános havi bérlet ára 5000 forintra csökkent, a diákok és nyugdíjasok pedig 100 forintért válthatják meg azt. A Kecskemét Kártya felhasználói pedig további kedvezményekre számíthatnak.
Kedden állt forgalomba az a hidrogén meghajtású busz, melyet egy hónapig tesztel Kecskeméten a Kecskeméti Közlekedési Központ. A jármű rendes járatot lát el, ezért ugyanúgy lehet igénybe venni, mint bármely másik autóbuszt. Amennyiben a tapasztalatok is kedvezőek lesznek, a távoli célok közt szerepel, hogy 2025-től kettő, 2028-ra 10 hidrogén meghajtású járművel rendelkezzen a város.
Holnap (csütörtök) idén első alkalommal ül össze a kecskeméti közgyűlés. A képviselőkre várhatóan 19 napirendi pont megtárgyalása vár. Az egyik legjelentősebb döntés lesz a helyi buszbérletek díjának radikális csökkentése, amelyet a bizottság már egyhangúlag támogattak az elmúlt napokban.
Jelentős kedvezményeket terveznek bevezetni április 1-jétől a helyi tömegközlekedésben, Homokbányán P+R parkoló épül, és a buszflotta további modernizálásának előkészítése is zajlik – többek között ezekről beszélt a KTV-nek adott évindító interjújában Szemereyné Pataki Klaudia polgármester. A teljes interjú jövő csütörtöki Közélet magazinunkban lesz látható.
Jelentősen kedvezőbbé válhatnak a közösségi közlekedés tarifái április 1-től Kecskeméten Szemereyné Pataki Klaudia polgármester javaslata szerint. Amennyiben a februári közgyűlés jóváhagyja, a nappali tagozatos oktatásban részt vevő 6 és 25 év közötti diákok, valamint a nyugdíjasok teljesen ingyen utazhatnak majd a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) járatain, továbbá az eddigi felére – 5.000 forintra, illetve Kecskemét Kártyával rendelkezőknek 3.500 forintra – csökkenhet a Kecskeméten dolgozók havi bérletének ára.
Már Felsőméntelekig és Katonatelepig is közlekedhetünk a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) Kft. által kibocsátott bérletekkel. A 2020 óta elérhető integrált közlekedés keretében így már Kecskemét közigazgatási határán belül minden vasúti szolgáltatás igénybe vehető akár helyi jeggyel.
Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben, a vármegyebérleten és az országbérleten kívül minden más eddig használt bérletet megszüntetnek - jelentette be az építési és közlekedési miniszter kedden Debrecenben sajtótájékoztatón. Lázár János hozzátette, új napi kedvezményes jegyet is bevezetnek: a vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.
Kiadta tájékoztatóját a Kecskeméti Közlekedési Központ az ünnepi menetrendet illetően. December 24-e és január 1-je között nem a megszokott módon közlekednek a járatok, melyekről utazás előtt érdemes tájékozódni a KEKO honlapján.
Míg a dolgozói bérletek száma 19%-kal, a tanulóké 65%-kal emelkedett a kecskeméti tömegközlekedésben. Ez az alacsony áraknak tudható be, ugyanis például a diákok számára 1.000 forintért lehet megvenni a buszokra a havi bérletet.
A tervek szerint szeptember végétől újra átjárható lesz a Vízmű utcai csomópont – mondta kedden a Gong Rádióban Szemereyné Pataki Klaudia. A polgármester szerint jó ütemben halad az Izsáki út felújítása, és a tömegközlekedés fejlesztésével még tovább enyhülhetnek a torlódások.
Szeptember elsejétől visszaállt a rend Kecskemét tömegközlekedésében. Mivel a képzeletbeli térképre visszakerült a Dózsa György út és az Izsáki út. Megszűntek a buszos terelések és az ideiglenes 600-as vonalszámú járatok is. Viszont bővült a 34-es vonalcsoport, az 504-es busz pedig egy igazi iskolai járat lesz.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.