A kivitelező az Izsáki út felújítása során több helyen is a közmű-nyilvántartásokban nem szereplő elektromos vezetékekre bukkant, melyeket a biztonságos működés érdekében át kell építeni. Ennek időigénye nagyságrendileg három hónap, így a tervezett március végi átadás helyett várhatóan júniusban zárulhat le az Izsáki út felújításának első üteme - tájékoztatta a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság tagjait hétfőn a beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) két illetékese.
A tervek szerint május végére elkészülhetnek az Irinyi utca Károly Róbert körútra rávezető utolsó, mintegy 300 méteres szakaszának mindazon fejlesztési munkái – mechanikai stabilizálás – amellyel jelentősen járhatóbbá válik, így nagyrészt tehermentesítheti Hollandfalu kis utcáinak átmenő forgalmát. A változás valódi hatását azonban csak akkor lehet majd felmérni, a Hollandfalu forgalmának teljes felülvizsgálatával.
Hamarosan megnyílik az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek és Szentkirály közötti szakasza. Dömötör Csaba parlamenti államtitkár, miniszterhelyettes közösségi oldalán arról beszélt, hogy 125 kilométerből körülbelül 90 készen van. Dömötör hangsúlyozta, hogy 2025-ig elkészül a Lakitelek és Kecskemét közötti rész is.
Elkészült Hetényegyháza bekötése az M5-ös autópályához. Emellett a Nyíri út és a Máriahegyen áthaladó út projektegyüttesével összekapcsolva tíz év fejlesztéseinek rendszere állt össze mintegy 3 milliárd forintból.
Az elkészült útfejlesztések nemcsak a hetényieknek fontosak, hanem a Széchenyiváros és Hetényegyháza között elterülő részen minden lakónak, és a majdani betelepülőknek is.
Ütemterv szerint halad a 441-es főút Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának útfejlesztése. Az Építési és Közlekedési Minisztérium a közlése alapján a teljes beruházást várhatóan 2024. III. negyedévében adhatják át.
Látványos ütemben haladnak a Hetényegyházát érintő útfejlesztések. A településrész M5-ös autópályához történő bekötése várhatóan novemberben fejeződik be. Jelenleg még aszfaltozási munkálatokat végez a kivitelező a Helikon utcán.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium közleménye szerint a szerződés aláírására 2021. november 11-én került sor, a hatálybelépése 2021. december 30-án megtörtént. 2021. február 4-én megtörtént a munkaterület átadás-átvétel. A szakasz forgalomba helyezésére pedig legkorábban 2024 III. negyedévében kerülhet sor.
Kecskemét ipari övezetéhez kapcsolódó három útszakasz bővítésének és építésének tervezésére írtak ki pályázatot. Országosan 24, köztük így három kecskeméti projekt megindításáról döntött a kormány júliusban.
Jól haladnak a kivitelezési munkálatai annak a 2,2 kilométer hosszú, 6 méter széles útnak, mely – túl azon, hogy összekapcsolja Hetényegyházát az autópályával - tehermentesíti is az eddig egyetlen, Kecskemétre bevezető utat és a sutusfalui körforgalmat. Mindezt a mai (csütörtök) napon mutatták be a sajtó képviselőinek.
Gyakorlatilag elkészült a Kecskemét-Lakitelek összekötő út a 44-es főúti csomóponttól. Az út mentén árok- és rézsűrendezés zajlik. Szentkirály után az északi elkerülő bekötése miatt félpályán haladhat a forgalom, ott jelzőlámpa irányít. A repülős körforgalomnál az ún. bypass ág esetében a kopóréteg terítését végzik.
Elkezdődött Hetényegyháza bekötése az M5-ös autópályához. Az útfejlesztés területén már folynak a régészeti munkálatok és a fontos útvonal is egyre jobban körvonalazódik.
A szentkirályi elkerülő út építése számos útfelújítással együtt annak érdekében történik, hogy a közeljövőben elkészülő M44-esről érkező megnövekedett forgalmat gond nélkül kezelni lehessen a térségben.
Falu György alpolgármester volt a KTV Kiemelő című műsorának egyik kedd esti vendége. Hájas Barnabás műsorvezető Kecskemét úthálózatát és útfejlesztéseit érintő aktuális kérdésekről, valamint az újonnan elkészült hunyadivárosi közösségi házról és az abban elinduló postai szolgáltatásról kérdezte a városvezetőt.
Megemelkedett a beérkező lakossági panaszok száma az extrém csapadékos időszak után. Leginkább az alsó- és felsőszéktóiaktól, valamint a Máriahegyben élőktől érkeznek jelzések, mivel az eső megáll a környező utakon. A külterületre költözött lakosok problémáját az önkormányzat igyekszik megoldani, de nagyobb gondot az okoz, hogy ezeken a területeken nem lehet vízelvezető árkokat kiépíteni, mivel a burkolatlan úthálózat nagyon keskeny. Falu György alpolgármesterrel kollégánk beszélgetett erről a sokakat érintő témáról.
Közel 300 millió forint értékű útfejlesztés valósult meg Városföldön. A településhez tartozó Dózsa lakótelepen összesen több mint 4 km utat újítottak fel. A projektben egy földút stabilizálása is szerepelt, így nemcsak a lakosság, hanem a külterületi gazdálkodók is gyorsabban érhetnek célba.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlapon - kizárólag a felhasználói élmény fokozásának érdekében - ún. sütiket alkalmazunk. A hírportál használatával Ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.